DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Honda VT750 DC Black Widow

Testy

Test 1.Honda VT 750 DC Black Widow

 

Latrodectus marcants, to je latinský název pro nepříliš velkého, ale o to roztomilejšího pavoučka, jehož kousavý polibek obvykle nekončí jinak, než několika lopatami hlíny na vašem těle. Honda si tenhle název z latiny přeložila do angličtiny a přiřkla ho svému rovněž drobnému chopperu VT 750 DC Black Widow. Marketingové oddělaní japonské hondy totiž usoudilo, že na trhu převládají příliš tlusté, nachromované a nepohyblivé cruisery a vytvořilo lehkonohou, a zároveň na vzhled velice efektní motorku. Latrodectus marcants, neboli Černou vdovu.


 

Designeři se nechali inspirovat úpravci motocyklů ze Severní Ameriky. Jako alternativa k modelům oblíbené řady American Classic Edition, které svým retro vzhledem svádějí k poklidnému křižování krajiny, se nabízí zbrusu nový custom volající po dravějším stylu jízdy-Black Widow. Honda VT750DC má stupačky a řídítka daleko vpředu, zatímco sedlo je umístěno pouhých 675 mm nad zemí, takže jezdec cítí silný kontakt s motocyklem a silnicí pod jeho koly. Přesto je však nutno uvést, že i přes nízko umístěné sedlo neztrácí stroj nic na svém jízdním pohodlí. Vidlicový dvouválec, který původně burácel v VT750C byl pro Black Widow vyladěn tak, aby se vrchol kroutícího momentu posunul do nižších otáček a motocykl mohl lépe akcelerovat. Nejaponský vzhled motoru zajišťují černě lakované válce s chromovanými kryty hlav a dvojice poněkud neobvykle tvarovaných tlumičů výfuku.

Na některých drobných detailech je znát, že Honda se rozhodla šetřit. Na rozdíl od amerických originálů je například velká část dílů vyrobena z plastu. To sice ubírá na jejím image tvrdého a nekompromisního stroje, ale ve skutečnosti je "černá vdova" mimořádně elegantní.

Oproti předchozím modelům nesoucím označení "shadow" dostala Black Widow elegantní úzká řídítka, krátké blatníky a nové výfukové potrubí. Přední kolo je úzké a na rozdíl od VT 750 Shadow je zvětšeno na 19" - zadní zůstává klasicky patnáctipalcové . Podvozek se s ním cítí velmi dobře v zatáčkovitém terénu i na dlouhých rovinkách. Vodou chlazený 2-válec je již tradičně vybaven 3-ventilovou technikou a dosahuje maximálního výkonu 45 koní. Ladiči motoru se soustředili na dosažení vyššího točivého momentu v nízkých otáčkách. Jejich úkol se jim povedl vyřešit na jedničku. Je třeba ocenit vynikající pérování, které převyšuje standard. Pérování dobře odtlumí i nerovnosti na našich silnicích. Dobře propracovaná je ergonometrie stroje. Na Hondě se dají strávit dlouhé kilometry bez bolestí zad i rukou. Pokud toužíme po komfortu cestování, musíme vynechat spolujezdce. Díky vysoko položeným stupačkám a úzkému sedlu vydrží jen pár km, ale co je vám koneckonců po něm...

Pokud usednete do sedla černé vdovy, jako první vás nejspíš překvapí umístění předních stupaček. Honda se totiž rozhodla, že ušetří svým zákazníkům jejich snažení o posunutí stupaček dopředu a o přepákování a umístila vaše nožky rovnou pěkně dopředu. Jakmile tedy přestanete na křižovatkách mávat, klátit nohama a hledat pro ně nějakou oporu, můžete se plně věnovat jízdě. Pokud je motorka v pohybu , budete jen žasnout nad jejím ovládáním. Vede se nádherně a náklony které si můžete dovolit dávají slovu chopper nový rozměr. A dokonce i brzdy jsou neobvykle účinné. Menší problém nastane, když zastavíte a chcete se třeba otočit. Brutální zavírání řídítek je daní za efektní sklon předních vidlic a síla kterou je třeba vyvinout na jejich udržení z vás udělá jistě do několika let kulturistu. Musím však říct, že ačkoli kulturista nejsem, tenhle problém mi přestal po krátké chvíli vadit. Přece jen ty obdivné pohledy pěších za trochu námahy stojí. Černá vdova to dobře ví - a proto nic moc nevyžaduje: Na čtyřku s ní můžete bez problémů jet i třicítkou. A pokud už se rozhodnete prověřit vlastnosti vylepšené pětistupňové převodovky, pak nejspíše dojdete i vy k závěru, že funguje perfektně . A to není všechno, díky pestré nabídce originálních doplňků Honda můžete z Černé vdovy udělat unikátní stroj přesně podle svých představ. Kategorie je daná, styl záleží jen na vašem vkusu.

Zdroj:http://broman.webovastranka.cz/

__________________________________________________________________________________________________

 

Test 2.Honda VT 750 DC Black Widow

 
Honda VT 750 DC Black Widow Tento zbrusu nový cruiser je jednoznačnou odpovědí poklidným retro-korábům silnic. Black Widow nezkrývá svůj dravější styl podpořený originálním výrazem, který byste v sériové výrobě stěží jinde hledali. Maximálně dlouhý a extrémně nízký stroj s rovnějšími řidítky, umístěnými spolu se stupačkami daleko vpředu, vám nabídne nezapomenutelný zážitek z jízdy. Bezprostřední kontakt se silnicí, kdy doslova brousíte v náklonu zadnicí asfalt za notného burácení vidlicového dvouválce, je pro mnohé doslova srdeční záležitostí. Motocykl je jako stvořený pro dlouhé úseky rovných silnic, kdy za horkého letního dne uháníte za vůní dálek. Zajímavou skutečností je i fakt, že spolu s uvedením stroje na trh bylo nabídnuto také velké množství originálního příslušenství. Závisí tedy jen na vás, jak hodně popustíte uzdu fantazii a nakolik se cítíte být individualistou.

Úvod, popis

Design:

 
Již na první pohled je zřejmé, že "
Černá vdova
" nebude vyloženě tuctovou záležitostí.
Dlouhý a nízký
, to jsou základní kritéria, podle kterých se tento stroj řídí. Ani množstvím chromu se v tomto případě nehýřilo a všelijaké ozdůbky se zde také nekonají. Vše záleží na vašem stylu. K dispozici je velké množství
originálních doplňků
, takže konečný vzhled je plně ve vaší režii. Mne osobně asi nejvíce zaujala
kapotáž světlometu
, která dává motocyklu ještě originálnější dragsterský vzhled.
 
Stroj je jednoznačně věrný svému názvu, což dokládá nejlépe barva chladiče či válce s černými žebry a opracovanými okraji. Velmi pohodlné je prostorné a příjemně
polstrované sedlo
. To se svými pouhými 675 mm nad zemí dává poznat opravdu až neskutečný pocit kontaktu s motocyklem a vozovkou. Ačkoliv je "Vdova" v základu vybavena i pro jízdu se spolujezdcem, je tato možnost spíše
nouzová
a na delší cesty jeďte raději sólo.
 
Navíc, pokud zvolíte možnost dovybavit stroj zadním nosičem, se spolujezdcem se můžete rozloučit rovnou. Čistě uhlazené linie ještě více umocňují nad sebe uložené dlouhé koncovky výfuků. Dominantou zadních partií je bezesporu laškovně vykukující masivní "balón", který je schovaný pod opravdu sporadicky vyhlížejícím blatníkem.
 
 

Motor a jízdní vlastnosti:

 
Motocykl je vybaven hnacím agregátem, který má svůj původ v
sedmsetpadesátce "Shadow".
Samozřejmě motor byl náležitě modifikován. Výkon byl nepatrně zvětšen, ale především nyní ještě větší mohutný točivý moment se posunul do nižších otáček, což má za následek doslova dělové zrychlení a zátah. Díky celkové pružnosti agregátu jsou také výrazně minimalizovány nároky na řazení pětistupňové převodovky. Srdcem stroje je čtyřdobý vodou chlazený dvouválec do V (52°) o objemu 745 cm3, který dosahuje maximálního výkonu
33 kW (45 k) při 5500 ot/min
. Maximum točivého momentu
63 Nm
stroj dosahuje, jak jsem již zmiňoval, dost nízko při 3000 ot/min, což má za následek samozřejmě patřičný zátah. Ačkoliv by se mohlo na první pohled zdát, že "Vdova" nenabízí příliš velký výkon, bez problému se ručička tachometru vyšplhá až na hranici
150 km/h
.
 
 
Můžete mi však s klidem věřit, že u stroje tohoto typu je to daleko dostačující hodnota. Běžná optimální cestovní rychlost se pohybuje tak v rozmezí mezi
120-130 km/h
. Informace o potřebných údajích vám na cruisery tradičně přináší pouze strohá
retro kaplička
na nádrži. Ta vám poskytne pouze základní údaje, i tak však ani zde nechybí digitální tachometr a trip, to jsou však na první pohled veškeré moderní vymoženosti.
 
Při ostřejším záběru za plyn se projevuje dostatečná míra vibrací, která je pro tyto stroje typická. Jízdní vlastnosti stroje jsou srovnatelné s cruisery vyšší kategorie. Nemalou měrou se na tom podílí hlavně tuhá zadní vidlice s čepem a vynikající
odpružení
. Zadní pružící jednotky i přední teleskopická vidlice jsou vybaveny progresivně vinutými pružinami. Podvozek je celkově tužšího naladění a tedy extrémně nekvalitní silnice jsou na motocyklu trochu znát. Nicméně to je u těchto motocyklů vcelku známý jev. Za typické v této kategorii lze dále považovat 19" pletené přední kolo.
 
Motocykl je vcelku dobře ovladatelný a průjezdy zatáček v mírném náklonu mu také nečiní větší problémy. Je třeba počítat s náležitou délkou a
větší hmotností stroje
, která může někomu činit problémy. Na místě nebo při otáčení by však díky nízko položenému sedlu neměla mít ani většina jezdců menšího vzrůstu větší potíže. Co se týče bezpečného zastavení, brzdná soustava je adekvátně účinná možnostem stroje. Nikoho tedy nepřekvapí klasická
bubnová
brzda vzadu, doplněná vpředu o
jednoduchý kotouč
. Co se týče péče o životní prostředí, můžete být klidní. Obsah škodlivin ve výfukových plynech je snižován pomocí systému dodatečného spalování, kdy je do výfukových kanálů vstřikován čerstvý vzduch, který zajišťuje dokonalejší spalování zbytků neshořelých plynů. Dvojice dunících, lehce kónických koncovek je spletena podle vzorečku 2-2. Průměrná spotřeba paliva v testu činila velice slušných
4,8 l/100 km
.
 
 

Závěr:

 
Honda Black Widow je opravdu podařeným kouskem, který upoutá především netradičním, nekonvenčním
vzhledem
. I přes svoji originalitu však ani "Vdova" nepostrádá tradiční konstrukční prvky, na které jsme u těchto strojů zvyklí. Možná je škoda, že tento motocykl zůstal v letošním roce trochu ve stínu mohutnějšího krále letošních megacruiserů Hondy VTX1800. V nabídce je motocykl v černém a stříbrném provedení. Jasnou devízou je velké množství originálního příslušenství, které vám dává širokou možnost při výběru finální podoby. Cena testovaného modelu činí
269 000 Kč
.
 

Zdroj:http://www.motorkari.cz/
 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TEST 3

 

  Radosti a starosti s Černou Wdowou

   
  V okamžiku, kdy se náš kolektiv v K1400 rozrostl o třetí exemplář VT 750 DC Black Widow, vnuknul mi Generál myšlenku představit trochu podrobněji tento stroj, který je v nabídkách katalogů i pro rok 2004. Následující článek je vyjádření mých subjektivních pocitů nad objektivními vlastnostmi této „půlmotorky“.

Jak jsem ke Wdově přišel aneb kritéria výběru

  V době, kdy jsem si tuto motorku vybíral (2001), našel jsem v katalozích 8 – 10 podobných strojů, u nichž jsem hodnotil v uvedeném pořadí důležitost :

 

 

 
1. Vzhled (čopr - úzké, přední velké kolo, zadní, tlusté malé kolo, vidlice dopředu, předkopnuté stupačky, možnost spolujezdce)

2. Cena (samozřejmě co nejnižší)
3. Otáčky (co nejnižší)
4. Krouťák (co nejvyšší)
X Výsledkem zákonitě musela být Wdowa, což je zřejmé z následujících informací:
 Pneu přední :  110/80-19    Max. výkon :     45 koní při 5000/min
 Pneu zadní :   160/80-15  Max. krouťák :  64 Nm při 3000/min
 Výška sedla :     675mm  Cena :             229 000 Kč  
X

Shrnuto – možno konstatovat, že kdo chce krásného, tvarově čistého čopra s možností vozit ledviňáka, za málo

peněz, s dostatečným krouťákem a se zvukem pomalého bublání, může bez obav koupit Wdowu. Ještě jedna podmínka tam ovšem existuje a tu si uvědomíme, když sedneme do sedla.

Pojďme si sednout

    Při rozměrech 2310 x 800 x 1070, rozvoru 1640 a výšce sedla 675 (vše v milimetrech) je ihned po sednutí zřejmé, že toto je máša pro střední a menší postavy. Řekl bych, že hondí inženýři to dělali přímo pro mne (171 cm). Ale problém nemá ani moje ženuška s výškou 160 cm. Takže mohu říci, že kdo má v rozmezí 160 – 175 cm výšky, tomu přesně padne i geometrie trojúhelníku „řidítka – stupačky – sedlo“ bez jakýchkoliv úprav. Tím ovšem neříkám, že úpravy nejsou možné. Větší chlap ale vypadá na tomto stroji jako medvěd (omlouvám se

Medvědovi) na Jawě v cirkuse. Mimo jiné je to rozměrově a váhově (229 kg suché váhy) vhodný stroj také pro dámy.

    Co se spolujezdce týče, čopr je čopr a ten tu není pro hýčkání ledviňáků. Když však máte partnerku, která žije v hluboké nevědomosti o pohodlí na GoldWingu, pak se dá přemluvit, že i 400 km vydrží bez většího remcání. Podmínkou pro to je však opěrka. Bez opěrky jsem zkoušel ukecávat, ale po 100 km všechny ledvinky odpadly. No, a to už jsme u ježdění.

Pojďme se projet

    Po nastartování se ozve až příliš inteligentní bublání, které svými hlubokými tóny a barvou doplňuje ostré detonace Dragů, Wilíků, Introšů a Frantovy Dynaglajdy. Holt, každý nemůže být nejhlasitější, někdo musí pečovat o celkově vyvážený zvuk skupiny.

    Nejvýraznějším prvkem jízdy je řazení. S tak jemnou řadící pákou jsem se nesetkal u žádné jiné máši. Stačí si jenom pomyslet, pohnout palcem levé nohy a už je zařazen příslušný kvalt. V ostrém protikladu s tím je strašlivá rána, jako když vezmu kolejnici kladivem, která se ozve při zařazení 1 a 2.

    Ovladatelnost je výborná od 5 do 150 km/h i při plném obsazení. Šachy na parkovištích pak vyžadují trpělivost, větší sílu nejen v pravém zápěstí a hlavně cvik. Cvik znamená, že jsem to už dvakrát sklopil (prozatím). Zvednout to není zas až tak těžké, ale až od toho druhého a dalších případů.

    Gynekologický posed nečiní problémy, cca do 120 km/h ve verzi bez štítu. Pak musí nastoupit integrální přilba, bez ní se dá nad 130 km/h jen co krk unese.

    Dodnes jsem se nenaučil pracovat s pěti polohama zadních tlumičů, protože u mne co jízda to jiná zátěž. Takže o tom neumím napsat nic moc. Někdy se mašina v nerovných  zatáčkách nad 90 km/h rozhoupe, někdy je stabilní a bezproblémová. Seřízení je sice dostupné, ale jen se speciálním klíčem. V zatáčkách je možný docela pěkný náklon, než se začnou brousit stupačky. Někdy dokonce nejsou limitující stupačky, ale kvalita gum.

    Obutí je možné pouze do BRIDGESTONU nebo do DUNLOPU (prozatím nevím o další značce, která by měla v nabídce obě gumy). Jezdil jsem obě sady a mohu říci, že u BRIDGESTONE je přechod do smyku v záběru  pozvolný, rozdíl mezi přilnavostí v létě a na podzim (pod 10 st. C) je minimální, najel jsem 15 000 km do zákonného minima dezénu. Naproti tomu je u DUNLOP  přechod do smyku ostřejší (rychlejší), výrazně méně drží při teplotách pod 10 st. C, najedu na nich cca 10 000 km do zákonného minima dezénu. Obě sady sedí výborně na vodě. Velmi pravděpodobně, pokud poměr „cena/ujeté km“ bude srovnatelný, se vrátím k BRIDGESTONE.

    Celkově se dá říci, že výkon 45 HP s krouťákem 64 Nm je dostatečný pro vyjížďky s K1400. Přední brzda s dvoupístkem o průměru 296 mm spolu s bubnem vzadu stačí tento výkon zkrotit dostatečně včas. Spotřeba (od 4,5 do 5,5 l/100Km) v poměru k bandasce zabezpečuje dojezd 220 Km do zapnutí rezervy, na kterou lze ještě odjet asi 80km s jistotou. To je výrazný nadstandart v klubu K1400. Pět rychlostí je navržených tak, že furt hledám šestku. Anti-hop spojka zabraňuje krkolomnostem, které sem tam trénuje Helena (naposledy na Sběru bukvic před palírnou). Co však musím kajícně a nerad přiznat, péče o můj D. I. D.

řetěz mne tak strašlivě sere, že příští motorka bude mít kardan, ale to je fakt jediné co bych mohl tomuto stroji vytknout. Je mi jasné, že kardanem tuto motorku nedovybavím, jsou tu ale jiné možnosti.

Pojďme se vybavit doplňky

    Hondí bratři jsou velmi hodní – doplňků nabízejí hafo. Nad jejich cenovou politikou však kroutí hlavou i samotní dealeři, kteří okamžitě jsou schopni nabídnout stejné doplňky v neoriginální verzi za cca 60% ceny originálu.

    ak jsem již výše napsal, opěrka (hlavně ta větší z obou nabízených) je nezbytnou nutností pro pohodlí spolujezdce. Rolka, přídavná světla, kožený pás na nádrž a různé ozdoby jsou samozřejmostmi, o kterých nemá význam psát.

    Pár slov si ale zaslouží kabely a nosič. Kdo nedostal originál kabely v ceně motorky, nechť na ně okamžitě zapomene. Jsou totiž tak malé, že do nich dáš stěží své věci a manželce potom musíš přibrat páva. Sám jsem koupil za 33% ceny originálu kožené kabely klasického H-D stylu (každá 22 litrů) a zjistil jsem tímto, že se do nich v pohodě vejdou věci na prodlou - žený víkend pro mne i pro tu paní co u ní bydlím. Nosič je taktéž nutností, ale je na každém jestli potřebuje na tomto nosiči kabelu a nebo ho bude používat na operativní bágl, jako já.

    Diamantem na mé Wdowě jsou podtlakové klaksóny, certifikované pro čluny do 12 metrů

délky. Hondí konstruktéři zanechali dostatek prostoru mezi motorem a rámem (těsně nad startérem). Tam se v pohodě vleze kompresor, tak, že jej není téměř vidět a nemusí být tudíž proveden v chromu. K vnitřnímu válci pak lze vyrobit „bazmek“ jako držák na trubky a zároveň na kompresor. Vřele doporučuji (po zkušenostech Generála) instalovat trubky, které mají odšroubovatelný kryt hlav pro přístup k membránám. Zajišťuje to snadné  čištění od štěrku, much a vody, které se tam nahromadí i přes to, že trubky jsou mírně skloněny k zemi.

Samotné čištění obou hlav trvá cca deset minut. Výhodou také je, že korpusy trubek jsou odšroubovatelné od hlav.

    Při osazování motorky elektrickými doplňky je trochu třeba dávat pozor na výkon alternátoru, který je 360 W.

Úplný závěr

    Je to výborná mašinka, krásná, orginálního vzezření a dizajnově čistých tvarů, přitom levná. Jestli ji někdy budu měnit, tak jedině proto, že do ní nejde namontovat šestiválcový boxer nebo dvoulitrové véčko.

    Kdo chce vidět srovnávací testy s Introšem (Volusia VL800), H-D (Sportster 883), Guzzinou (Nevada 750 Club), Yamahou (XVS 650 Drag Star) musí si sehnat časák MOTOCYKL 1/2002 a SUPERMOTO 8/2002 a zjistí, že mám pravdu.

    Čao, Radim z Třince

Pokud si chcete prohlédnout ještě další fotky mého stroje - klikněte na tlačítko zde :
VT 750 DC Black Widow  r.v. 2002

Technické parametry - TTD

Vrtání x zdvih (mm) 79 x 76
Zdvihový objem (cm3) 745
Kompresní poměr 9,0 : 1
Max. výkon (k/ot./min) 45 / 5000
Točivý moment (Nm/ot./min) 64 / 3000
Plnění válců karburátor 2x Keihin difuzor 32mm
Typ motoru / počet válců V 52°/ 2
Počet dob 4
Chlazení kapalinové
Rozvod / ventilů na válec SOHC / 3
Startér E
Počet rychlostí 5
Sekundární převod řetěz
Délka / šířka / výška (mm) 2310 / 800 / 1070
Rozvor (mm) 1 640
Úhel hlavy řízení (stupně°) 56°
Přední tlumiče teleskopické zdvih 130mm
Zadní tlumiče 2x  jednotka zdvih 90mm
Přední pneumatika 110 / 80-19
Zadní pneumatika 160 / 80-15
Přední brzda K / 296mm / 2pístky
Zadní brzda B / 180mm
Výška sedla (mm) 675
Objem nádrže (litrů) 13,4 z toho 4,8 litry rezerva
Suchá hmotnost (kg) 229
Max. rychlost (km/hod) 160
Cena v ČR 2002 (Kč) 229.000,-
Zdroj:www.k1400.cz
 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TEST 4

     
 Supermoto 8/2006
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 TEST 5
  
 
 
 
  Motocykl 1/2002
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  TEST 6
 
 
 
 
 
 
  Supermoto 8/2002
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 TEST 7
 
 
  ČMN 6/2001
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 TEST 8 
 
 ČMN 8/2000
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 REKLAMA
 
 ČMN 6/2001
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 VT 750 ZKUŠENOSTI
 
 
 Téměř všechny nascenované testy si můžete stáhnout v sekci Manuály
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 Zahraniční testy Hondy VT 750 DC (spirit,black widow) odkazy :